Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
13.11.2015

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2015 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,1% (w tym towarów – o 0,2%, przy spadku cen usług – o 0,1%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny odzieży i obuwia (o 3,3%) oraz żywności (o 0,4%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,17 p. proc. i 0,10 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 1,3%) obniżyły ten wskaźnik o 0,11 p. proc.


Wyszczególnienie X 2015 I-X 2015

XII 2014= 100

X 2014=100

IX 2015=100

I-X 2014= 100

O G Ó Ł E M

99,7

99,3

100,1

99,0

Żywność, napoje bezalkoholowe
i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe

100,5

100,5

100,3

98,7

Żywność i napoje bezalkoholowe

100,4

100,4

100,4

98,0

w tym żywność

100,4

100,5

100,4

97,9

Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe

101,0

100,9

100,0

101,3

Odzież i obuwie

96,7

95,5

103,3

95,2

Mieszkanie 

100,2

100,2

100,0

100,5

Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii

100,3

100,4

100,0

100,7

w tym nośniki energii

99,4

99,4

100,0

100,2

Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego

99,8

99,6

100,0

99,7

Zdrowie

102,8

102,6

100,0

101,7

Transport

93,7

89,6

98,7

90,8

w tym paliwa do prywatnych środków transportu

90,7

83,6

97,8

86,2

Łączność

100,9

100,3

99,7

102,1

Rekreacja i kultura

99,7

100,0

99,7

101,0

Edukacja

100,9

101,0

100,3

101,1

Restauracje i hotele

101,1

101,2

99,9

101,3

Inne towary i usługi

100,1

100,2

100,0

99,8

 

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter