Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2017 roku
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,5% (w tym towarów – o 0,6%, a usług – o 0,1%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 1,1%), jak również w zakresie transportu (o 1,6%) oraz mieszkania (o 0,2%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,26 p. proc., 0,14 p. proc. i 0,06 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 0,3%) oraz łączności (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik po 0,01 p. proc.
Wyszczególnienie | XI 2017 | I-XI 2017 | ||
---|---|---|---|---|
XII 2016= =100 |
XI 2016= |
X 2017= |
I-XI 2016= =100 |
|
O G Ó Ł E M |
101,9 |
102,5 |
100,5 |
102,0 |
Żywność, napoje bezalkoholowe |
104,0 |
105,0 |
100,9 |
103,5 |
Żywność i napoje bezalkoholowe |
104,8 |
106,0 |
101,0 |
104,1 |
w tym żywność |
105,1 |
106,5 |
101,1 |
104,5 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe |
101,0 |
101,0 |
100,2 |
101,0 |
Odzież i obuwie |
96,5 |
95,4 |
99,7 |
94,8 |
Mieszkanie |
102,0 |
102,2 |
100,2 |
101,6 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii |
102,5 |
102,7 |
100,3 |
101,9 |
w tym nośniki energii |
102,4 |
102,8 |
100,4 |
101,5 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego |
100,2 |
100,3 |
100,0 |
100,3 |
Zdrowie |
101,7 |
101,9 |
100,1 |
101,1 |
Transport |
98,5 |
102,3 |
101,6 |
104,2 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu |
99,4 |
104,7 |
102,9 |
108,0 |
Łączność |
101,5 |
101,5 |
99,8 |
100,6 |
Rekreacja i kultura |
101,5 |
101,7 |
100,6 |
101,4 |
Edukacja |
101,8 |
101,8 |
100,1 |
101,1 |
Restauracje i hotele |
102,6 |
102,7 |
100,2 |
102,2 |
Inne towary i usługi |
100,8 |
100,7 |
100,0 |
102,3 |