Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r.
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,2% (po spadkach notowanych od listopada 2014 r.). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny w zakresie transportu (o 1,9%), a także odzieży i obuwia (o 0,8%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,16 p. proc. i 0,04 p. proc. Niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,1%) oraz towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik o 0,02 p. proc. i 0,01 p. proc.
III 2015 | I-III 2015 | |||
---|---|---|---|---|
Wyszczególnienie |
XII 2014=100 |
III 2014=100 |
II 2015=100 |
I-III 2014=100 |
O G Ó Ł E M |
99,8 |
98,5 |
100,2 |
98,5 |
Żywność, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe |
100,7 |
97,5 |
100,0 |
97,5 |
Żywność i napoje bezalkoholowe |
100,7 |
96,5 |
99,9 |
96,3 |
w tym żywność |
100,7 |
96,2 |
99,9 |
96,0 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe |
100,9 |
101,4 |
100,2 |
102,0 |
Odzież i obuwie |
95,3 |
94,7 |
100,8 |
94,8 |
Mieszkanie |
100,3 |
100,5 |
100,0 |
100,5 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii |
100,4 |
100,7 |
100,0 |
100,7 |
w tym nośniki energii |
100,2 |
100,4 |
99,9 |
100,4 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego |
99,9 |
99,7 |
100,0 |
99,7 |
Zdrowie |
100,7 |
101,1 |
100,1 |
101,4 |
Transport |
95,9 |
90,1 |
101,9 |
89,5 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu |
94,4 |
85,2 |
103,7 |
84,0 |
Łączność |
100,2 |
102,1 |
100,2 |
102,4 |
Rekreacja i kultura |
100,8 |
101,2 |
99,8 |
101,6 |
Edukacja |
100,1 |
101,2 |
100,0 |
101,2 |
Restauracje i hotele |
100,3 |
101,2 |
100,2 |
101,2 |
Inne towary i usługi |
100,2 |
99,8 |
99,9 |
99,8 |