Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2015 r.
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2015 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,1% (w tej samej skali zmieniły się ceny zarówno towarów, jak i usług). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie niższe ceny żywności (o 0,4%) oraz w zakresie rekreacji i kultury (o 0,3%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,08 p. proc. i 0,02 p. proc. Podwyżki opłat związanych z transportem (o 0,3%) oraz mieszkaniem (o 0,1%) podniosły ten wskaźnik po 0,02 p. proc.
Wyszczególnienie | XI 2015 | I-XI 2015 | ||
---|---|---|---|---|
XII 2014= 100 |
XI 2014=100 |
X 2015=100 |
I-XI 2014= 100 |
|
O G Ó Ł E M |
99,6 |
99,4 |
99,9 |
99,0 |
Żywność, napoje bezalkoholowe |
100,2 |
100,2 |
99,7 |
98,8 |
Żywność i napoje bezalkoholowe |
100,0 |
100,1 |
99,7 |
98,2 |
w tym żywność |
100,1 |
100,2 |
99,6 |
98,1 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe |
100,9 |
100,9 |
100,0 |
101,2 |
Odzież i obuwie |
96,5 |
95,4 |
99,7 |
95,2 |
Mieszkanie |
100,3 |
100,3 |
100,1 |
100,5 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii |
100,4 |
100,4 |
100,1 |
100,7 |
w tym nośniki energii |
99,4 |
99,3 |
100,0 |
100,1 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego |
99,8 |
99,7 |
100,0 |
99,7 |
Zdrowie |
102,6 |
102,6 |
99,9 |
101,8 |
Transport |
93,9 |
91,8 |
100,3 |
90,9 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu |
91,6 |
87,2 |
101,0 |
86,3 |
Łączność |
100,9 |
100,9 |
99,9 |
102,0 |
Rekreacja i kultura |
99,4 |
99,4 |
99,7 |
100,9 |
Edukacja |
100,9 |
100,9 |
100,0 |
101,1 |
Restauracje i hotele |
101,2 |
101,2 |
100,1 |
101,3 |
Inne towary i usługi |
100,0 |
100,1 |
99,9 |
99,8 |