Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2016 roku
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2016 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,1% (w tym towarów – o 0,1%, przy utrzymujących się na poziomie obserwowanym w październiku br. cenach usług). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 0,5%) oraz w zakresie rekreacji i kultury (o 0,3%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,11 p. proc. i 0,02 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 0,4%) oraz odzieży i obuwia (o 0,3%) obniżyły ten wskaźnik o 0,03 p. proc. i 0,02 p. proc.
XI 2016 | I-XI 2016 | |||
---|---|---|---|---|
Wyszczególnienie |
XII 2015=100 |
XI 2015=100 |
X 2016=100 |
I-XI 2015=100 |
O G Ó Ł E M ............................................... |
100,2 |
100,0 |
100,1 |
99,3 |
Żywność, napoje bezalkoholowe |
101,2 |
101,1 |
100,4 |
100,7 |
Żywność i napoje bezalkoholowe |
101,3 |
101,2 |
100,4 |
100,7 |
w tym żywność |
101,4 |
101,3 |
100,5 |
100,8 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe |
101,0 |
100,9 |
100,1 |
100,6 |
Odzież i obuwie |
96,4 |
95,3 |
99,7 |
95,6 |
Mieszkanie |
99,8 |
99,7 |
100,0 |
99,4 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii |
99,7 |
99,6 |
100,1 |
99,3 |
w tym nośniki energii |
98,1 |
98,0 |
100,1 |
97,3 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego |
100,2 |
100,0 |
99,6 |
99,9 |
Zdrowie |
98,2 |
98,2 |
100,2 |
99,3 |
Transport |
100,0 |
99,8 |
99,6 |
94,6 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu |
103,4 |
100,7 |
99,9 |
92,0 |
Łączność |
99,3 |
99,3 |
100,0 |
99,2 |
Rekreacja i kultura |
99,0 |
98,8 |
100,3 |
98,0 |
Edukacja |
100,7 |
100,7 |
100,0 |
100,8 |
Restauracje i hotele |
101,5 |
101,6 |
100,0 |
101,4 |
Inne towary i usługi |
102,9 |
103,0 |
100,5 |
101,5 |