Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2015 r.
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2015 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,1%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie spadki cen żywności (o 1,2%) oraz odzieży i obuwia (o 2,5%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,27 p. proc. i 0,13 p. proc. Wzrosty cen w zakresie transportu (o 1,0%), łączności (o 1,6%), a także zdrowia (o 1,5%) podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,09 p. proc. i po 0,08 p. proc.
Wyszczególnienie | VII 2015 | I-VII 2015 | ||
---|---|---|---|---|
XII 2014= =100 |
VII 2014= |
VI 2015= |
I-VII 2014= =100 |
|
O G Ó Ł E M ............................................... |
100,2 |
99,3 |
99,9 |
98,8 |
Żywność, napoje bezalkoholowe |
100,2 |
98,9 |
99,1 |
98,1 |
Żywność i napoje bezalkoholowe ................. |
100,0 |
98,3 |
98,9 |
97,3 |
w tym żywność .............................. |
100,1 |
98,2 |
98,8 |
97,0 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe .......... |
101,0 |
100,9 |
100,0 |
101,4 |
Odzież i obuwie .......................................... |
95,1 |
95,5 |
97,5 |
95,0 |
Mieszkanie ................................................. |
100,4 |
100,7 |
100,0 |
100,6 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii .................................................... |
100,5 |
100,9 |
100,0 |
100,8 |
w tym nośniki energii ............................... |
99,9 |
100,4 |
100,0 |
100,4 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego ....................... |
100,0 |
99,7 |
100,0 |
99,8 |
Zdrowie ...................................................... |
102,5 |
102,5 |
101,5 |
101,4 |
Transport .................................................... |
99,1 |
93,0 |
101,0 |
91,0 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu .................. |
99,7 |
89,5 |
101,2 |
86,6 |
Łączność .................................................... |
101,4 |
101,8 |
101,6 |
102,8 |
Rekreacja i kultura ...................................... |
101,6 |
100,9 |
100,7 |
101,3 |
Edukacja .................................................... |
100,1 |
101,1 |
100,1 |
101,2 |
Restauracje i hotele .................................... |
101,0 |
101,3 |
100,1 |
101,3 |
Inne towary i usługi .................................... |
100,0 |
99,8 |
100,0 |
99,7 |