Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wskaźniki cen producentów usług związanych z obsługą działalności gospodarczej za 3 kwartał 2022 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
09.12.2022

W 3 kwartale 2022 r. ceny producentów usług związanych z obsługą działalności gospodarczej w stosunku do poprzedniego kwartału wzrosły o 1,9%. W porównaniu do 3 kwartału 2021 r. wzrosły o 7,7%. 

W 3 kwartale 2022 r. wzrost cen w stosunku do poprzedniego kwartału odnotowano we wszystkich badanych rodzajach usług związanych z obsługą działalności gospodarczej. Największy wzrost wystąpił w przypadku usług organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostałej działalności usługowej w zakresie rezerwacji i działalności z nią związanych, tj. o 7,9% (najbardziej wzrosły ceny usług świadczonych przez pośredników i agentów turystycznych). W dalszej kolejności wzrosły ceny usług w działalności wydawniczej – wzrost o 3,4% (m.in. wzrost cen usług wydawania książek, gazet, czasopism oraz gier komputerowych). Powyżej 3 % (o 3,1%) wzrosły także ceny usług w zakresie działalności związanej z administracyjną obsługą biura i pozostałą działalnością wspomagającą prowadzenie działalności gospodarczej oraz usług w zakresie informacji. Na wzrost cen usług w zakresie działalności związanej z administracyjną obsługą biura i pozostałą działalnością wspomagającą prowadzenie działalności gospodarczej wpłynął m.in. wzrost cen usług w działalności związanej z organizacją targów, wystaw i kongresów. Wzrost cen usług w zakresie informacji związany był w znacznym stopniu ze wzrostem cen usług świadczonych przez portale informacyjne. W najmniejszym stopniu (o 1,0%) wzrosły ceny usług w działalności związanej z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalności powiązanej, usług w działalności związanej z obsługą rynku nieruchomości oraz usług reklamy, badania rynku i opinii publicznej.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter