Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2025 r.
 A
	A
	A
	A
	A
	A
	
		 
	
	 
	W 2025 r. odsetek osób w wieku 16–74 lata kupujących przez Internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł 69,7%, tj. o 2,3 p. proc. więcej niż w roku poprzednim.
W 2025 r. dostęp do Internetu posiadało 96,2% gospodarstw domowych, tj. o 0,3 p. proc. więcej niż rok wcześniej. Odsetek gospodarstw domowych z dostępem do Internetu przez szerokopasmowe łącze stacjonarne spadł o 1,8 p. proc. do 70,3%, a przez szerokopasmowe łącze mobilne wzrósł o 2,3 p. proc. do 78,2%.
Zarówno dostęp do Internetu, jak i rodzaj posiadanych łączy internetowych nie różniły się znacząco w zależności od typu gospodarstwa, klasy miejsca zamieszkania czy stopnia urbanizacji. Dostęp do Internetu częściej miały gospodarstwa domowe z dziećmi niż te bez nich. Biorąc pod uwagę klasę miejsca zamieszkania, odsetek gospodarstw z Internetem był minimalnie większy w dużych miastach niż w mniejszych oraz na obszarach wiejskich. Z kolei pod względem stopnia urbanizacji, odsetek gospodarstw z Internetem na terenach wysoko i średnio zurbanizowanych był nieco większy niż na terenach nisko zurbanizowanych.
 
						 
								 
					 
					