Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 roku



20.10.2017
Przedsiębiorstwa
- W 2017 r. dostęp do Internetu szerokopasmowego posiadało blisko 95% przedsiębiorstw. Mobilne łącza szerokopasmowe były wykorzystywane przez ok. 70% podmiotów.
- Z usług w chmurze obliczeniowej w 2017 r. korzystała ponad jedna trzecia dużych przedsiębiorstw.
- Własną stronę internetową w 2017 r. miało 67% podmiotów. Większość z nich wykorzystywała stronę internetową w celu prezentacji cenników lub katalogów wyrobów i usług.
- W 2016 r. co trzecie przedsiębiorstwo składało zamówienia elektronicznie, natomiast co ósme otrzymywało zamówienia od klientów drogą elektroniczną.
- Blisko 95% przedsiębiorstw w 2016 r. kontaktowało się z administracją publiczną elektronicznie. Tę formę komunikacji stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.
- W 2017 r. ponad połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych.
Gospodarstwa domowe
- W 2017 r. przynajmniej jeden komputer w domu miało prawie 82% gospodarstw domowych.
- 78% gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu szerokopasmowego.
- Dwie trzecie gospodarstw domowych jako główną przyczynę nieposiadania dostępu do Internetu w domu wskazało brak potrzeby korzystania z niego.
- 31% osób w wieku 16-74 lat kontaktowało się z administracją publiczną poprzez stronę internetową.