Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej. Maj 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
18.06.2015

W maju  br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej 1 w cenach stałych w skali roku o 4,7% (wobec wzrostu o 1,5% przed miesiącem oraz o 4,3% w maju ub. roku). W porównaniu z kwietniem br. miał miejsce wzrost  sprzedaży detalicznej o 0,5% (wobec spadku przed rokiem o 2,5%).

 

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 16,0% wobec spadku przed rokiem o 3,9%) oraz w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,5% wobec 6,5% przed rokiem). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupowaniach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 18,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (o 11,8%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 9,3%).

Spadek sprzedaży wykazały jedynie podmioty zaklasyfikowane do grupy „pozostałe” (o 9,0%).

W okresie styczeń-maj br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 3,7% (wobec wzrostu o 6,1% w 2014 r.).

___________________________________
1
Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii wg przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Do góry

Newsletter