Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 2016 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
17.03.2016

W lutym br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,2% (wobec wzrostu o 3,2%* przed miesiącem oraz o 2,4% w lutym ub. roku). W porównaniu ze styczniem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,3% (wobec spadku przed rokiem o 1,6%).

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 14,6% wobec spadku przed rokiem o 2,9%) oraz w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 8,5% wobec wzrostu o 7,3%). Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w grupowaniach „pozostałe” (o 7,4% wobec spadku przed rokiem o 10,4%) i „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 2,5% wobec wzrostu o 0,1% przed rokiem). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w jednostkach handlujących tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 20,6% wobec wzrostu przed rokiem o 8,5%) oraz w podmiotach sprzedających meble, rtv, agd (o 15,1% wobec wzrostu o 3,9).


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Do góry

Newsletter