Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2017 roku



Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Stan dróg wodnych wpływa na dynamikę przewozów ładunków w żegludze śródlądowej. Warunki nawigacyjne przekładają się bezpośrednio na podstawowe parametry konstrukcyjne taboru wykorzystywanego do przewozów w żegludze śródlądowej, w tym na stosunkowo małą ładowność barek, jak również na wielkość przewozów. W 2017 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano wzrost wykonanej pracy przewozowej; zmniejszyła się natomiast liczba ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową; spadek ten dotyczył głównie przewozów krajowych.
Przewozy pasażerów żeglugą śródlądową
WYSZCZEGÓLNIENIE |
2016 |
2017 |
---|---|---|
Liczba miejsc pasażerskich |
9528 |
10322 |
Liczba pasażerów |
1277619 |
1262084 |
Liczba pasażerokilometrów |
16651693 |
17765327 |
Średnia odległość przewozu 1 pasażera w km |
13 |
14 |