Gospodarka morska w Polsce w 2023 roku



W porównaniu z 2022 r. wzrosły obroty ładunkowe w polskich portach morskich, natomiast zmniejszył się ruch pasażerów oraz zmalała liczba statków zawijających do portów. W komunikacji międzynarodowej odnotowano spadek ładunków przetransportowanych morską flotą przez polskich przewoźników oraz spadek przewozów pasażerów. Według stanu na koniec 2023 r. liczba jednostek morskiej i przybrzeżnej floty transportowej oraz floty rybackiej nie uległa zmianie w skali roku. Mniejsze niż przed rokiem były połowy ryb w wodach Morza Bałtyckiego, przy jednoczesnym wzroście wolumenu połowów dalekomorskich.
Obroty ładunkowe w portach morskich w 2023 r. wyniosły 135,9 mln ton, tj. o 14,3% więcej niż w 2022 r. Wzrost obrotów odnotowano w Gdańsku (o 26,1%), Gdyni (o 10,6%) oraz Szczeci-nie (o 5,4%), natomiast spadek – w Policach (o 36,8%) i Świnoujściu (o 11,2%).