Menu
	
	
	
	
		
	
	
	
					
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
									
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
								
					
				
			
					
									
								
					
				
			
					
								
					
				
			
		
					
			
	
		Pracujący w gospodarce narodowej w Polsce w marcu 2023 r. - Tablice
						31.08.2023					
					 
					
						Główny Urząd Statystyczny dzięki wykorzystaniu administracyjnych źródeł danych poszerzył zakres i zwiększył częstotliwość udostępnianych informacji o pracujących w gospodarce narodowej.					
															Czytaj dalej
					
				Pracujący w gospodarce narodowej w Polsce w marcu 2023 r.
						31.08.2023					
					 
					
						Na ostatni dzień marca 2023 r. w gospodarce narodowej było 15218,4 tys. pracujących.
Średnia wieku i mediana wieku pracujących w gospodarce narodowej były zbliżone. Średnia wieku wyniosła 42,5 lat, mediana wieku 42,0 lata.					
															Czytaj dalej
					
				Szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu 2023 roku
						31.08.2023					
					 
					
						Ceny towarów i usług konsumpcyjnych według szybkiego szacunku w sierpniu 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 10,1% (wskaźnik cen 110,1), a w stosunku do poprzedniego miesiąca utrzymały się na tym samym poziomie (wskaźnik cen 100,0).					
															Czytaj dalej
					
				Prognoza ludności na lata 2023-2060
						31.08.2023					
					 
					
						Niniejsza publikacja przedstawia założenia i analizę dotyczące przewidywanych trendów zmian w przebiegu procesów demograficznych: płodności, umieralności i migracji na pobyt stały oraz wyniki prognozy ludności do 2060 r. - sporządzonej na podstawie przyjętych wariantów założeń.					
															Czytaj dalej
					
				Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska w 2022 roku
						31.08.2023					
					 
					
						Wielkość nakładów na środki trwałe służące ochronie środowiska w 2022 r. wyniosła ok. 13,9 mld zł (przy 12,4 mld zł w 2021 r.), a nakłady na środki trwałe na gospodarkę wodną osiągnęły poziom ok. 4,0 mld zł (3,3 mld zł w 2021 r.). W roku 2022 nakłady na ochronę środowiska i gospodarkę wodną stanowiły odpowiednio 0,45% i 0,13% PKB (odpowiednio 0,47% i 0,12% w 2021 r.).					
															Czytaj dalej
					
				Dostawy na rynek krajowy oraz spożycie niektórych artykułów konsumpcyjnych na 1 mieszkańca w 2022 roku
						31.08.2023					
					 
					
						W 2022 r. dostawy na rynek krajowy mięsa (m.in. wieprzowego, wołowego i cielęcego oraz drobiowego) wyniosły 4642 tys. ton i były wyższe o 6,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrosły zarówno dostawy mięsa surowego ze zwierząt rzeźnych (o 9,1%), jak i dostawy mięsa drobiowego (o 3,5%).					
															Czytaj dalej
					
				Migracje zagraniczne na pobyt czasowy - wyniki NSP 2021
						31.08.2023					
					 
					
						Niniejsze opracowanie stanowi prezentację ostatecznych wyników Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) w zakresie liczby ludności przebywającej czasowo za granicą oraz liczby imigrantów przebywających czasowo w Polsce.					
															Czytaj dalej
					
				Wstępny szacunek produktu krajowego brutto w II kwartale 2023 roku
						31.08.2023					
					 
					
						Produkt krajowy brutto (PKB) niewyrównany sezonowo w 2 kwartale 2023 r. zmniejszył się realnie o 0,6% rok do roku wobec wzrostu o 6,1% w analogicznym kwartale 2022 r. (w cenach stałych średniorocznych roku poprzedniego).					
															Czytaj dalej
					
				Walory turystyczne w powiatach i ich otoczeniu
						30.08.2023					
					 
					
						Celem badania jest zmierzenie walorów turystycznych w powiatach z uwzględnieniem ich otoczenia, z wykorzystaniem nowatorskiej metody pozwalającej na analizę wieloaspektową dla obszarów wyznaczonych w oparciu o jednolite kryteria.					
															Czytaj dalej
					
				Transport intermodalny w Polsce w 2022 roku
						29.08.2023					
					 
					
						Transport intermodalny pozwala tworzyć nowoczesne łańcuchy transportowe łączące dwa  lub więcej rodzajów transportu w jeden system. Oparty jest on na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w przemieszczaniu towarów bez zmiany jednostki ładunkowej. Im większa liczba węzłów (terminali lądowych i lądowo-morskich), tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń.					
															Czytaj dalej
					
				 
						 
								 
 
	 
 
						