Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

DIGICOM

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
17.10.2016

Cyfrowa komunikacja, analiza użytkowników, innowacyjne produkty (Digital communication, user analytics and innovative products) – DIGICOM

Rezultatem projektu ma być dostosowanie europejskiej statystyki do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości poprzez podjęcie działań prowadzących do lepszego i elastycznego odczytywania potrzeb użytkowników oraz ustawiczne dbanie o jakość dostarczanych produktów i usług.

Realizacja projektu DIGICOM ma pozwolić na:

  • zwiększenie wykorzystania innowacyjnych technik udostępniania danych statystycznych,
  • upowszechnienie nowoczesnych narzędzi wizualizacji,
  • zastosowanie mobilnych technologii telekomunikacyjnych,
  • wykorzystanie mediów społecznościowych.

Prace nad projektem DIGICOM odbywają się w czterech, ściśle ze sobą powiązanych obszarach/pakietach roboczych:

1. Analiza użytkowników

Badanie potrzeb oraz satysfakcji użytkowników informacji statystycznych, profilowanie odbiorców danych, stworzenie miejsca interaktywnej komunikacji dla osób korzystających ze źródeł statystyki europejskiej (platforma społecznościowa).

2. Innowacyjne, współdzielone produkty i narzędzia

Opracowanie innowacyjnego, flagowego produktu Europejskiego Systemu Statystycznego, stworzenie narzędzi wspierających ten produkt; poprawa wizualnej strony udostępnianych danych, opracowanie wspólnych wytycznych i udostępnienie narzędzi do wizualizacji danych.

3. Udostępnianie „open data"

Uproszczenie zautomatyzowanego dostępu do zagregowanych danych europejskich; opracowanie i wdrożenie strategii open data; opublikowanie zagregowanych danych na Ogólnoeuropejskim Portalu Open Data; ułatwienie dostępu do mikrodanych.

4. Komunikacja i promocja

Przegląd dotychczas stosowanych praktyk „objaśniania” statystyki użytkownikom; organizowanie hackathonów; przygotowanie oraz wdrożenie strategii komunikacji i marketingu, zawierającej produkty przybliżające statystykę użytkownikom.

Zakończenie projektu przewidziane jest na grudzień 2019 r.

Portfolio oraz biuletyny informacyjne projektu DIGICOM.

Więcej o projektach realizowanych w ramach Wizji ESS 2020 czytaj na stronie Eurostatu.

Do góry

Newsletter