Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Zeszyt metodologiczny Międzynarodowy handel usługami

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
Data publikacji: 11.08.2025

Celem niniejszego dokumentu jest przedstawienie zasad metodologiczno-organizacyjnych w zakresie opracowywania danych o międzynarodowym handlu usługami zastosowanych w ramach badania Międzynarodowy handel usługami (symbol badania 1.51.09 wg PBSSP).

Badanie Międzynarodowy handel usługami (MHU) jest badaniem realizowanym przez Główny Urząd Statystyczny przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Celem tego badania jest pozyskanie, opracowanie i prezentacja danych dotyczących obrotów realizowanych w międzynarodowej wymianie usług w zakresie ich nabycia od nierezydentów oraz ich dostarczenia nierezydentom w podziale według rodzajów świadczonych usług i kraju kontrahenta lub organizacji międzynarodowej. Jest to również główne źródło informacji niezbędnych do uzupełnienia bilansu płatniczego RP w ramach rachunku bieżącego w zakresie danych o usługach. Natomiast w statystyce rachunków narodowych dane te są uwzględniane w rachunku podaży i wykorzystania wyrobów i usług, a także w sektorze zagranica przedstawiającym relacje ekonomiczne między gospodarką narodową i zagranicą.

Do góry

Newsletter