Gospodarka morska w Polsce w 2014 r.



W 2014 r. w morskiej i przybrzeżnej flocie transportowej odnotowano spadek liczby statków. Morską flotą transportową polscy przewoźnicy przetransportowali mniej ładunków niż w 2013 r. Zmniejszyły się również przewozy pasażerów w komunikacji międzynarodowej.
Po raz kolejny, począwszy od 2012 r., w portach morskich odnotowano wzrost obrotów ładunkowych, szczególnie w międzynarodowym obrocie morskim. Zwiększenie obrotów obserwowano we wszystkich portach o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej oraz niemal we wszystkich pozostałych portach morskich. Wzrost wystąpił również w obrotach ładunków tranzytowych. W polskich portach morskich rozpoczęło lub zakończyło podróż morską więcej pasażerów statków morskich w porównaniu do 2013 r.
Od 2012 r. zauważalny jest wzrost liczby jednostek w polskiej flocie rybackiej. Liczba trawlerów dalekomorskich pozostała na niezmienionym poziomie. 2014 r. charakteryzował się spadkiem połowów ryb i innych organizmach morskich.