Menu
Szukano wyrażenia: konsument
Treści 95
1.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2023 roku
20.12.2023 -
W grudniu 2023 r. odnotowano pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym polepszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
2.
Koniunktura konsumencka - listopad 2023 roku
22.11.2023 -
W listopadzie 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 15,1[1] i był o 2,8 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
3.
Koniunktura konsumencka - październik 2023 roku
18.10.2023 -
W październiku 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 17,9[1] i był o 2,4 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
4.
Komentarz GUS do felietonu „Układ (prawie) domknięty” autorstwa Pawła Wojciechowskiego, z 6.10.2023 r., wyd. Rzeczpospolita
13.10.2023 -
W odniesieniu do felietonu autorstwa red. Pawła Wojciechowskiego pt. „Układ (prawie) domknięty”, który ukazał się 6 października 2023 r. w Rzeczpospolitej (dostęp online: https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39225531-pawel-wojciechowski-uklad-prawie-domkniety), publikujemy komentarz i... Dla mediów / Komunikaty prasowe
5.
13.10.2023 -
W odniesieniu do felietonu autorstwa red. Pawła Wojciechowskiego pt. „Układ (prawie) domknięty”, który ukazał się 6 października 2023 r. w Rzeczpospolitej (dostęp online: https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39225531-pawel-wojciechowski-uklad-prawie-domkniety), publikujemy komentarz i...
6.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2023 roku
20.09.2023 -
We wrześniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 20,3[1] i był o 2,0 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
7.
Koniunktura konsumencka - czerwiec 2023 roku
22.06.2023 -
W czerwcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 28,2[1] i był o 1,7 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
8.
Koniunktura konsumencka - maj 2023 roku
24.05.2023 -
W maju 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,9[1] i był o 2,3 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
9.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2023 roku
20.04.2023 -
W kwietniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 32,2[1] i był o 3,4 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
10.
Koniunktura konsumencka - marzec 2023 roku
22.03.2023 -
W marcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 35,6[1] i był o 0,4 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
11.
Informacja na temat zmian w zakresie „koszyka inflacyjnego” w 2023 roku
15.03.2023 -
Badanie zmian cen towarów i usług konsumpcyjnych prowadzone przez Główny Urząd Statystyczny ma na celu określenie wielkości ruchów cen w gospodarce. Informacją wynikową z badania jest agregatowy wskaźnik zmian cen, który interpretowany jest potocznie jako miernik inflacji. Zgodnie z obowiązującymi... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
12.
Koniunktura konsumencka - luty 2023 roku
22.02.2023 -
W lutym 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 36,0[1] i był o 2,1 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
13.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2023 roku
19.01.2023 -
W styczniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 38,1[1] i był o 3,8 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
14.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2022 roku
21.12.2022 -
W grudniu 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9[1] i był o 2,1 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
15.
Koniunktura konsumencka - listopad 2022 roku
24.11.2022 -
W listopadzie 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,0[1] i był o 1,5 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
16.
Koniunktura konsumencka - październik 2022 roku
19.10.2022 -
W październiku 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 45,5[1] i był o 1,3 p. proc.... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
17.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2022 roku
21.09.2022 -
We wrześniu 2022 r. odnotowano polepszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym pogorszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2022 roku
18.08.2022 -
W sierpniu 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,9[1] i był o 3,2 p. proc. niższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2022 roku
21.04.2022 -
W kwietniu 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 37,2[1] i był o 1,8 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.
Dzień Statystyki Polskiej
09.03.2022 -
Co roku 9. marca obchodzimy Dzień Statystyki Polskiej, ustanowiony uchwałą przez Radę Główną Polskiego Towarzystwa Statystycznego i Komitet Statystyki i Ekonometrii Polskiej Akademii Nauk oraz Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Ta data upamiętnia przeprowadzoną w 1789 r. sesję Sejmu... Aktualności
21.
Koniunktura konsumencka - luty 2022 roku
23.02.2022 -
W lutym 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 27,7[1] i był o 1,5 p. proc. wyższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2022 roku
20.01.2022 -
W styczniu 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,2[1] i był o 1,9 p. proc. niższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.
Koniunktura konsumencka - listopad 2021 roku
19.11.2021 -
W listopadzie 2021 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 23,3[1] i był o 5,5 p. proc.... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
24.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2021 roku
18.08.2021 -
W sierpniu 2021 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 14,6a i był o 1,1 p. proc. niższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
25.
17.08.2021 -
Szanowni Państwo, oprócz Narodowego Spisu Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021), który trwa do 30 września 2021 r., statystyka publiczna prowadzi również bieżące badania ankietowe. W przypadku tych badań kontakt z respondentami odbywa się wyłącznie telefonicznie. Badania ankietowe są...
26.
Koniunktura konsumencka - lipiec 2021 roku
21.07.2021 -
W lipcu 2021 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5a i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
27.
Zeszyt metodologiczny Badanie kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumenckich)
26.02.2021 -
Celem badania kondycji gospodarstw domowych (KGD) jest poznanie postaw (zachowań) konsumentów i uzyskanie wskaźników przedstawiających ich zmiany w czasie. Diagnostyczne i prognostyczne wskaźniki stwarzają możliwości prowadzenia analiz strukturalnych oraz analiz trendów konsumpcji. Wyniki badania... Obszary tematyczne / Warunki życia / Dochody, wydatki i warunki życia ludności
28.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2021 roku
21.01.2021 -
W styczniu 2021 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej,... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
29.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2020 roku
19.08.2020 -
W sierpniu 2020 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -15,2[1] i był o 1,8 p. proc. niższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
30.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2020 roku
23.04.2020 -
W kwietniu 2020 r. odnotowano znaczące pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -36,4[1] i był o 37,7 p. proc.... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
31.
Koniunktura konsumencka - marzec 2020 roku
18.03.2020 -
W marcu 2020 r. zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, nie zmienił się w stosunku do poprzedniego... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
32.
Aktualizacja założeń obliczeń wskaźników cen konsumpcyjnych w 2020 r.1
26.02.2020 -
Jednym z kluczowych kryteriów jakości badania cen konsumpcyjnych jest zachowanie reprezentatywności próby, czyli dostosowanie badania do zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych. Konieczne jest stałe uwzględnianie wielu czynników, które warunkują kształt próby stosowanej w... Dla mediów / Komunikaty prasowe
33.
Koniunktura konsumencka - luty 2020 roku
19.02.2020 -
W lutym 2020 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł 1,3[*] i był o 2,4 p. proc. niższy w... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
34.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2020 roku
23.01.2020 -
W styczniu 2020 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej nieznacznej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
35.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2019 roku
18.12.2019 -
W grudniu 2019 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł 4,3[*] i był o 2,4 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wśród składowych wskaźnika niższą wartość... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
36.
Koniunktura konsumencka - listopad 2019 roku
21.11.2019 -
W listopadzie 2019 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 2,6 p. proc. niższy w stosunku do... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
37.
Zmiany na liście reprezentantów w badaniu cen konsumpcyjnych
21.08.2019 -
W ramach prowadzonego przez GUS badania cen konsumpcyjnych co roku weryfikowana jest lista reprezentantów stosownie do zmieniającego się modelu konsumpcji oraz zmian zachodzących na rynku. Oznacza to, że w wyniku weryfikacji wprowadza się nowe towary i usługi, a eliminuje te, które straciły cechy... Dla mediów / Komunikaty prasowe
38.
Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (pot. inflacja)
19.08.2019 -
Obliczanie inflacji ma na celu pomiar zmian cen towarów i usług (CPI – Consumer Price Index) przeznaczanych na cele konsumpcyjne przez tzw. przeciętne gospodarstwo domowe. Wskaźnik CPI konstruowany jest w oparciu o wiele założeń. Niezbędne są tu dwa źródła danych: wydatki gospodarstw domowych na... Dla mediów / Komunikaty prasowe
39.
Koniunktura konsumencka - maj 2019 roku
22.05.2019 -
W maju 2019 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 1,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
40.
Koniunktura konsumencka - luty 2019 roku
20.02.2019 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,5*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,1 p. proc. w stosunku... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
41.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2019 roku
23.01.2019 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,4[1]. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
42.
Koniunktura konsumencka. Grudzień 2018 roku
19.12.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 1,1 . Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w grudniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
43.
Koniunktura konsumencka - listopad 2018 roku
21.11.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,2*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w listopadzie 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
44.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2018 roku
19.09.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,9. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
45.
Koniunktura konsumencka. Sierpień 2018 roku
23.08.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,2*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w sierpniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
46.
Koniunktura konsumencka. Lipiec 2018 roku
18.07.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,2*. Wśród składowych... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
47.
Koniunktura konsumencka. Czerwiec 2018 roku
20.06.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,1*. Spośród składowych... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
48.
Koniunktura konsumencka. Kwiecień 2018 roku
19.04.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 2,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 7,8*. W porównaniu do... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
49.
Koniunktura konsumencka. Marzec 2018 roku
21.03.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,4 (1). Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
50.
Koniunktura konsumencka. Luty 2018 roku
21.02.2018 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,2[1]. W lutym 2018 r. obecne i przyszłe nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu. Bieżący wskaźnik ufności... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
51.
Koniunktura konsumencka. Styczeń 2018 roku
19.01.2018 -
Rok 2018 rozpoczął się poprawą bieżących i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 4,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,2*. W... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
52.
01.12.2017 -
Badanie kondycji gospodarstw domowych (KGD) - GRUDZIEŃ 2017 Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w dniach od 4 do 13 grudnia 2017 r. na terenie całego kraju zostanie przeprowadzone badanie reprezentacyjne kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumentów). Celem badania jest uzyskanie...
53.
Koniunktura konsumencka. Wrzesień 2017 roku
20.09.2017 -
We wrześniu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano pogorszenie obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
54.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2017 roku
11.07.2017 -
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, obniżyły się o 0,2% (w tym towarów – o 0,4%, przy wzroście cen usług – o 0,3%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
55.
Koniunktura konsumencka. Czerwiec 2017 roku
22.06.2017 -
Czerwiec 2017 r. przyniósł dalszą poprawę obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano wyższe wartości zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
56.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2017 roku
12.05.2017 -
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,3% (w tym usług – o 0,7%, a towarów – o 0,1%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
57.
04.05.2017 -
Badanie kondycji gospodarstw domowych MAJ 2017 Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w dniach od 8 do 17 maja 2017 r. - na terenie całego kraju - zostanie przeprowadzone badanie reprezentacyjne kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumentów). Celem badania jest uzyskanie wskaźników...
58.
Koniunktura konsumencka. Marzec 2017 roku
22.03.2017 -
W marcu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej pozostał na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca i... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
59.
Koniunktura konsumencka. Luty 2017 roku
22.02.2017 -
W lutym 2017 r. zanotowano różnokierunkowe zmiany nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
60.
Koniunktura konsumencka. Styczeń 2017 roku
20.01.2017 -
Rok 2017 rozpoczął się poprawą nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,5 p. proc. w stosunku do grudnia 2016 r. i ukształtował na poziomie -1,2. Dla większości składowych wskaźnika... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
61.
Koniunktura konsumencka. Grudzień 2016 roku
21.12.2016 -
W grudniu 2016 r., bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
62.
Koniunktura konsumencka. Wrzesień 2016 roku
21.09.2016 -
W wrześniu 2016 r., bieżące nastroje konsumenckie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca, natomiast przyszłe nieznacznie się pogorszyły. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,4 p. proc. w stosunku do... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
63.
Koniunktura konsumencka. Lipiec 2016 roku
20.07.2016 -
Koniunktura konsumencka[1] Lipiec 2016 r. W lipcu 2016 r., odnotowano wyższą wartość dla wskaźnika opisującego bieżące nastroje konsumenckie i niższą dla odnoszącego się do nastrojów przyszłych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
64.
Koniunktura konsumencka1. Kwiecień 2016 roku
20.04.2016 -
W kwietniu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, nastąpiła poprawa bieżących i przyszłych nastrojów konsumenckich. Odnotowano wyższe wartości zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
65.
Koniunktura konsumencka1. Marzec 2016 roku
23.03.2016 -
W marcu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, nastąpiło pogorszenie się nastrojów konsumenckich – w podobnym stopniu dotyczyło to ocen sytuacji obecnej i przyszłej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 3,1... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
66.
Koniunktura konsumencka - Sierpień 2015 r.
20.08.2015 -
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -7,9. Wartości wszystkich składowych wskaźnika poprawiły się. Najbardziej wzrosły oceny dotyczące sytuacji ekonomicznej kraju,... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
67.
Koniunktura konsumencka - Maj 2015 r.
21.05.2015 -
W maju 2015 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Odnotowano niższe wartości dla wskaźników syntetycznych oraz wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
68.
Koniunktura konsumencka - Marzec 2015 r.
20.03.2015 -
W marcu 2015 r. bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu, natomiast oceny dotyczące sytuacji przyszłej poprawiły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p.... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
69.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2015 r.
13.02.2015 -
Wyszczególnienie I 2015 I 2014 = 100 XII 2014 = 100 O G Ó Ł E M 98,7 99,8 w tym: Żywność, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe 97,5 100,6 Żywność i napoje bezalkoholowe 96,1 100,7 Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe 102,8 100,1 Odzież i obuwie 95,0 96,4 Mieszkanie 100,5 100,3... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
70.
Koniunktura konsumencka* Grudzień 2014 r.
19.12.2014 -
W grudniu 2014 r. nastroje konsumenckie, dotyczące zarówno sytuacji obecnej, jak i przyszłej poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,4 p. proc. i ukształtował się... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
71.
Koniunktura konsumencka* Listopad 2014 r.
21.11.2014 -
W listopadzie 2014 r. nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i w nieco większym stopniu w przypadku sytuacji przyszłej. Dla większości składowych wskaźników syntetycznych zanotowano wartości niższe niż przed miesiącem.... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
72.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2014 r.
13.08.2014 -
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2014 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,2%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
73.
Koniunktura konsumencka *
Maj 2014 r.
23.05.2014 -
W maju 2014 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich w porównaniu do ubiegłego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i przyszłej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,1 p. proc. i ukształtował... Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
74.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2014 r.
14.02.2014 -
W styczniu 2014 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych, według wstępnych danych, były wyższe o 0,1% niż w grudniu ub. roku oraz o 0,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,4%. Więcej niż w grudniu... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
75.
Zmiany cen żywności i napojów bezalkoholowych w okresie ostatnich dwunastu miesięcy
23.10.2007 -
W okresie ostatnich dwunastu miesięcy ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 2,3% (wobec 1,6% odpowiednio przed rokiem). Największy wpływ na wskaźnik cen konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych o 5,1%, który podwyższył ten wskaźnik o 1,32 pkt... Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Ceny
76.
Informacja GUS o metodologii szacunków kwartalnych produktu krajowego brutto
14.06.2005 -
Rachunki kwartalne produktu krajowego brutto (PKB) stanowią integralną część systemu rachunków narodowych. W praktyce GUS rachunki te zestawiane są zgodnie z zasadami systemu rachunków narodowych i regionalnych ESA’95. Dają one podstawę do prowadzenia bieżących krótkookresowych analiz... Obszary tematyczne / Rachunki narodowe / Kwartalne rachunki narodowe
77.
Kody rodzajów transakcji
Nowe rodzaje transakcji od 2022 r. A Kod rodzaju transakcji B 1 Transakcje obejmujące rzeczywistą zmianę własności z rekompensatą finansową 11 1 Bezwarunkowa sprzedaż/kupno z wyłączeniem handlu bezpośredniego z prywatnymi konsumentami/przez prywatnych konsumentów 12 2 Handel bezpośredni z... Badania statystyczne / Sprawozdawczość podmiotów / Intrastat / Kody rodzajów transakcji
78.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw (włącznie z wypłatami z zysku)
Opis metodologiczny Stosunek sumy wynagrodzeń osobowych brutto, honorariów wypłaconych niektórym grupom pracowników za prace wynikające z umowy o pracę, wypłat z tytułu udziału w zysku do podziału lub z nadwyżki bilansowej w spółdzielniach do przeciętnej liczby zatrudnionych w danym okresie; po... Metainformacje / Opis wskaźników ogłaszanych przez Prezesa GUS / Wielkości i wskaźniki ogłaszane przez Prezesa GUS / Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw (włącznie z wypłatami z zysku)
79.
Kondycja Gospodarstw Domowych (KGD)
Informacja ogólna o badaniu: Badanie Kondycji Gospodarstw Domowych dostarcza informacji o postawach (zachowaniach) respondentów jako konsumentów. Przedmiotem badania są subiektywne opinie osób na temat zmian ogólnej sytuacji gospodarczej w kraju i sytuacji finansowej gospodarstw domowych,... Badania statystyczne / Badania ankietowe / Badania społeczne / Kondycja Gospodarstw Domowych (KGD)
80.
Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI)
Nazwa badania : Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych Informacja ogólna o badaniu: Efektem badania są wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych przyjmowane jako miara inflacji, ogłaszane co miesiąc oraz za okresy kwartalne, narastające i roczne. Są one wykorzystywane zgodnie z aktami... Badania statystyczne / Badania ankietowe / Badania cen / Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI)
81.
Popyt
Założona odwrotna relacja między ceną dobra, towarów lub usług, a ich ilością, którą konsumenci są skłonni nabyć w danym odcinku czasu.... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
82.
Restauracja
Zakład gastronomiczny dostępny dla ogółu konsumentów, z pełną obsługą kelnerską, oferujący szeroki i zróżnicowany asortyment potraw i napojów, podawany konsumentom według karty jadłospisowej. Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
83.
Sklep
Pomieszczenie przeznaczone na cele handlowe, którego wnętrze jest dostępne dla ogółu konsumentów. Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
84.
Sprzedaż w placówkach gastronomicznych (łącznie z podatkiem VAT)
Przychody placówek gastronomicznych (łącznie z prowadzonymi przez agentów) uzyskane ze sprzedaży: - produkcji gastronomicznej; - towarów handlowych. Wartość sprzedaży w placówkach gastronomicznych podawana jest w cenach płaconych przez konsumentów (ceny realizacji).... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
85.
Stołówka
Placówka zbiorowego żywienia zapewniająca określonym grupom konsumentów, posiłki (głównie obiadowe), ale także śniadaniowe i kolacje.... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
86.
Towary konsumpcyjne
Towary służące do zaspokajania potrzeb konsumentów w zakresie wyżywienia oraz innych potrzeb bytowych w szeroko rozumianym zakresie. Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
87.
Wskaźniki cen usług transportu, gospodarki magazynowej i telekomunikacji
Opracowywane są na podstawie kwartalnego badania cen reprezentantów usług świadczonych przez dobrane w sposób celowy podmioty gospodarcze o liczbie pracujących 10 osób i więcej, prowadzące przeważającą lub drugorzędną działalność w zakresie transportu lądowego oraz transportu rurociągowego,... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
88.
Produkcja dóbr konsumpcyjnych trwałych
Produkcja sprzedana przedsiębiorstw przemysłowych produkujących głównie gotowe wyroby konsumpcyjne trwałego użytku, służące bezpośredniemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Jest to jedno z 5 głównych grupowań przemysłowych (MIGs).... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
89.
Produkcja dóbr konsumpcyjnych nietrwałych
Produkcja sprzedana przedsiębiorstw przemysłowych produkujących głównie gotowe wyroby konsumpcyjne nietrwałego użytku, służące bezpośredniemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Jest to jedno z 5 głównych grupowań przemysłowych (MIGs).... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
90.
Pośrednik kredytowy
Przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, inny niż kredytodawca, który w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej uzyskuje korzyści majątkowe, w szczególności wynagrodzenie od konsumenta, dokonując czynności faktycznych lub prawnych... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
91.
Kredyt kartowy
Karty kredytowe umożliwiają posiadaczowi karty dokonywanie płatności bezgotówkowych na podstawie umowy kredytu bez konieczności posiadania bieżących środków na rachunku bankowym. Zaciągnięty kredyt spłaca się na zasadach ustalonych wcześniej przez bank wydający kartę (posiadacz karty może spłacić... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
92.
Towary nieżywnościowe konsumpcyjne
Towary służące do zaspokajania potrzeb konsumentów. Zalicza się tu m.in. grupy towarów związane z: ubiorem, urządzaniem i wyposażeniem mieszkania, higieną osobistą i ochroną zdrowia, kulturą, oświatą, wypoczynkiem, transportem. Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
93.
Przypadkowy wybór próby
Wybór próby polegający na tym, że jednostki statystyczne dostają się do badania statystycznego przypadkowo (nie losowo), gdyż w odpowiednim czasie znalazły się w miejscu, w którym akurat prowadzono badanie. Technikę tę stosuje się bardzo powszechnie w badaniach opinii konsumentów przypadkowo... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
94.
Wskaźniki cen producentów usług związanych z obsługą działalności gospodarczej
Opracowywane są na podstawie kwartalnego badania cen reprezentantów usług świadczonych przez dobrane w sposób celowy podmioty gospodarcze o liczbie pracujących 10 osób i więcej, prowadzące przeważającą lub drugorzędną działalność związaną z obsługą działalności gospodarczej w zakresie wybranych... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
95.
Produkty odzyskane i poddane recyklingowi
Obejmuje to węgiel i produkty węglowe odzyskane z hałd i innych pojemników na odpady. W przypadku produktów ropopochodnych są to produkty ropopochodne, które po raz drugi przechodzą przez sieć wprowadzania do obrotu, po dostarczeniu do konsumentów końcowych (np. zużyte smary, które są ponownie... Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej