W ramach konsultacji społecznych projekt został przesłany do przewodniczących: NSZZ „Solidarność”, Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, Forum Związków Zawodowych, a także do Business Center Club – Związku Pracodawców, Związku Powiatów Polskich, Federacji Związków Gmin i Powiatów RP, Zarządu Związku Miast Polskich, Związku Gmin Wiejskich RP, Unii Metropolii Polskich, Krajowej Izby Gospodarczej, Stowarzyszenia MONAR, instytucji naukowych i badawczych, uczelni wyższych oraz kościołów i związków wyznaniowych, związków mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce.
Od marszałków województw: małopolskiego i kujawsko – pomorskiego wpłynęły uwagi dotyczące rozszerzenia listy badanych cech m. innymi o zagadnienia dotyczące: aktywności obywatelskiej, kulturalnej, turystycznej i sportowej,poziomu zamożności ludności i ekonomicznych uwarunkowań kształtujących jakość życia, obsługi mieszkańców w zakresie podstawowej infrastruktury społecznej itp. Uwagi te nie zostały uwzględnione z powodu ograniczonych możliwości rozszerzania tematyki NSP 2011, ponadto część z nich jest uwzględniona w bieżących badaniach ankietowych i sprawozdawczości statystycznej.
Częściowo uwzględniona została uwaga Polskiej Rady Ekumenicznej poprzez wprowadzenie zapisu o dobrowolności odpowiedzi na pytanie o przynależność wyznaniową do kościoła lub związku wyznaniowego. Uzyskane w drodze spisu powszechnego dane o wyznaniu ludności Polski stanowić będą cenne uzupełnienie do informacji pozyskiwanych w ramach stałego badania kościołów i wyznań. Instytut Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa wnioskował o dodanie do materii ustawowej pytania na temat ilości mieszkań i domów, jakie respondent ma w dyspozycji, ich typu własności, daty oraz sposób nabycia. Propozycja rozszerzenia zakresu spisu o te informacje nie została uwzględniona z uwagi na fakt, iż są to tzw. tematy drażliwe. Pracownicy instytucji naukowych i badawczych poruszyli tematykę opracowania i upowszechniania wyników spisu, w szczególności określenia poziomu dezagregacji danych.
Nie wpłynęły uwagi ze strony: związków zawodowych, Business Center Club, Krajowej Izby Gospodarczej, Związku Powiatów Polskich, Zarządu Związków Miast Polskich, Federacji Regionalnych Związków Gmin i Powiatów, Unii Metropolii Polskich, Unii Miasteczek Polskich, Związku Gmin Wiejskich RP, Instytutu Studiów nad Rodziną UKSW, Chrześcijańskiej Akademii Teologii, Związku Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno–Kulturalnych w Polsce, Zarządu Głównego Białoruskiego Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego, Stowarzyszenia Romów w Polsce, Towarzystwa Społeczno–Kulturalnego Żydów w Polsce, Związku Ukraińców w Polsce, Stowarzyszenia Litwinów w Polsce, Zjednoczenia Łemków, Związku Karaimów Polskich, Zarządu Głównego Towarzystwa Słowaków w Polsce, Kurii Metropolitalnej Warszawskiej, Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego w RP, Towarzystwa „Strażnica” Związku Wyznania Świadków Jehowy, Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego SAC, CARITAS Polska, Stowarzyszenia MONAR.
Projekt był również prezentowany na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej GUS. Do projektu nie zostały zgłoszone uwagi w trybie ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414).