Menu
	
	
		
	
Definicja:
	
			
			
Źródło definicji:
	
		
		
		
		
Pojęcie podrzędne:
	
		
		
Dziedzina:
Finanse publiczne
	
	
	
									
	
			
	
		Budżet jednostki samorządu terytorialnego
	Nazwa angielska:
			Budget of local government
	
Definicja:
Roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. Uchwalany na rok budżetowy. Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy. Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego w roku budżetowym. Uchwała budżetowa składa się z: 1) budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) załączników. W załącznikach do uchwały budżetowej zamieszcza się: 1) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1, oraz wydatków nimi finansowanych; 3) plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych.
Źródło definicji:
- 
						ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
 Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.)
Pojęcie podrzędne:
Dziedzina:
Finanse publiczne
					Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Studiów Makroekonomicznych i Finansów
e-mail:
						GUS – Departament Studiów Makroekonomicznych i Finansów
e-mail:
 
						 
								 
 
	