Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Znak towarowy

Nazwa angielska: Trademark

Definicja:

Znak nadający się do odróżniania towarów lub usług określonego przedsiębiorstwa od towarów i usług tego samego rodzaju innych przedsiębiorstw. Na znak towarowy może być udzielone prawo ochronne. Udzielone prawa ochronne podlegają wpisowi do rejestru znaków towarowych.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub sygnał dźwiękowy bądź zestawienie tych elementów.

Udzielenie prawa ochronnego na znak towarowy stwierdza się przez wydanie świadectwa ochronnego. Właściwy do rejestracji znaku towarowego oraz do wydania świadectwa ochronnego jest Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Prawo ochronne na znak towarowy trwa dziesięć lat od daty dokonania zgłoszenia w Urzędzie Patentowym.


Źródło definicji:
  • ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej
    Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2017 r. poz. 776, z późn. zm.)
  • Definicje pojęć z zakresu statystyki nauki i techniki
    Autor: Główny Urząd Statystyczny
    Miejsce publikacji: GUS, Warszawa

Dziedzina:
Nauka, technika i społeczeństwo informacyjne

Osoba odpowiedzialna merytorycznie:
Katarzyna Klapczyńska
e-mail:
Do góry

Newsletter