Znak towarowy
Definicja:
Znak nadający się do odróżniania towarów lub usług określonego przedsiębiorstwa od towarów i usług tego samego rodzaju innych przedsiębiorstw. Na znak towarowy może być udzielone prawo ochronne. Udzielone prawa ochronne podlegają wpisowi do rejestru znaków towarowych.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub sygnał dźwiękowy bądź zestawienie tych elementów.
Udzielenie prawa ochronnego na znak towarowy stwierdza się przez wydanie świadectwa ochronnego. Właściwy do rejestracji znaku towarowego oraz do wydania świadectwa ochronnego jest Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Prawo ochronne na znak towarowy trwa dziesięć lat od daty dokonania zgłoszenia w Urzędzie Patentowym.
Źródło definicji:
-
ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej
Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2023 r. poz. 1170)
-
Definicje pojęć z zakresu statystyki nauki i techniki
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: GUS, Warszawa 1999 r.
Dziedzina:
Nauka, technika, społeczeństwo informacyjne, telekomunikacja
Urząd Statystyczny w Szczecinie
e-mail: