Menu
Definicja:
Sprzedaż towarów własnych i komisowych (nowych i używanych) w punktach sprzedaży detalicznej, placówkach gastronomicznych oraz innych punktach sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych nabywców.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Źródło definicji:
Pojęcie podrzędne:
Dziedzina:
Rynek wwenętrzny
Sprzedaż detaliczna towarów (łącznie z podatkiem VAT)
Nazwa angielska:
Retail sales of goods (including VAT)
Definicja:
Sprzedaż towarów własnych i komisowych (nowych i używanych) w punktach sprzedaży detalicznej, placówkach gastronomicznych oraz innych punktach sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych nabywców.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
W wartości sprzedaży detalicznej, uwzględnia się wartość wytworzonych potraw i usług, sprzedanych wyłącznie we własnych placówkach gastronomicznych oraz wartość wytworzonych wyrobów sprzedanych we własnych punktach sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna uwzględnia również dane z jednostek prowadzonych przez agentów, nie uwzględnia natomiast wartości sprzedaży targowiskowej dokonanej przez sprzedawców uiszczających jedynie opłatę placową. Sprzedaż detaliczna realizowana jest w cenach płaconych przez konsumentów (ceny realizacji), łącznie z podatkiem od towarów i usług VAT.
Źródło definicji:
-
Opracowanie własne Głównego Urzędu Statystycznego
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: -
Pojęcie podrzędne:
Dziedzina:
Rynek wwenętrzny
Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Handlu i Usług
e-mail:
GUS – Departament Handlu i Usług
e-mail: