Bilans
Definicja:
Syntetyczne, dwustronne, wartościowe zestawienie aktywów i pasywów sporządzone na określony dzień (dzień bilansowy) i w określonej formie.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Dokument księgowy stanowiący element sprawozdania finansowego, zawiera on podstawowe informacje o stanie majątkowym i sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Każdy bilans zawiera: - określenie jednostki gospodarczej, której dotyczy, - określenie momentu bilansowego, tzn. określenie daty, na którą jest sporządzany bilans, - wyszczególnienie składników majątku i ich wartości, - wyszczególnienie źródeł pochodzenia majątku i ich wartości, - bilansujące się sumy cząstkowe i ogólne aktywów i pasywów, - datę sporządzenia, - podpisy osób odpowiedzialnych za prawidłowość i rzetelność bilansu. Od 01.01.2002 bilans składa się z następujących części Aktywa: A. Aktywa trwałe B. Aktywa obrotowe oraz Pasywów tj.: A. Kapitał (fundusz) własny B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
Źródło definicji:
-
ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.)
-
Encyklopedia rachunkowości
Autor: Klimas Mieczysław
Miejsce publikacji: Poltext, Warszawa 1997 r.
Pojęcie podrzędne:
Dziedzina:
Przedsiębiorstwa niefinansowe
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail: