Członkowie zarządu powiatu
Definicja:
W skład zarządu powiatu wchodzą starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie, w liczbie od 3 do 5 osób.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu. W skład zarządu powiatu wchodzą starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie.
Zarząd powiatu jest wybierany przez radę powiatu w liczbie od 3 do 5 osób, w tym starostę i wicestarostę, w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ wyborczy (liczbę członków zarządu określa w statucie rada powiatu). Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa. W realizacji zadań zarząd podlega wyłącznie radzie powiatu. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu. Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy. Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz. Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży. Dane prezentowane od 1999 roku.
Źródło definicji:
-
ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2024 r. poz. 107)
Dziedzina:
Organizacja państwa
Urząd Statystyczny we Wrocławiu
e-mail: