Determinanty sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw



Data publikacji: | 23.06.2022 |
Publikacja „Determinanty sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw” prezentuje nowatorskie podejście do zagadnienia identyfikacji warunków sprzyjających osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwa. W publikacji skoncentrowano się na kompleksowej ocenie znaczenia wybranych determinant sukcesu w działalności przedsiębiorstw – z grupy uwarunkowań wewnętrznych (środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa) oraz determinant otoczenia lokalnego i instytucjonalnego. Problematyka ta na ogół nie jest uwzględniana w standardowych analizach i badaniach statystyki publicznej. Istotnym etapem prezentowanych analiz jest konstrukcja modelu zależności pomiędzy zaproponowaną miarą agregatową sukcesu a determinantami sukcesu przedsiębiorstw z grupy MŚP, przy wykorzystaniu techniki drzew regresyjnych. Wyróżnienie w zakresie podmiotowym niniejszej publikacji przedsiębiorstw rodzinnych na podstawie kryterium subiektywnego – samouznania przez respondentów firmy za rodzinną, umożliwiło zdiagnozowanie skali biznesu rodzinnego w Polsce ,określenie jego podstawowych charakterystyk ilościowych, a także przeanalizowanie podstawowych zachowań oraz czynników sukcesu. Komentarze analityczne uzupełniono licznymi wykresami i mapami, które w przystępny sposób ilustrują wyniki przeprowadzonych analiz. |