Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Determinanty sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
Data publikacji: 23.06.2022

Publikacja „Determinanty sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw” prezentuje nowatorskie podejście do zagadnienia identyfikacji warunków sprzyjających osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwa. W publikacji skoncentrowano się na kompleksowej ocenie znaczenia wybranych determinant sukcesu w działalności przedsiębiorstw – z grupy uwarunkowań wewnętrznych (środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa) oraz determinant otoczenia lokalnego i instytucjonalnego. Problematyka ta na ogół nie jest uwzględniana w standardowych analizach i badaniach statystyki publicznej.

Istotnym etapem prezentowanych analiz jest konstrukcja modelu zależności pomiędzy zaproponowaną miarą agregatową sukcesu a determinantami sukcesu przedsiębiorstw z grupy MŚP, przy wykorzystaniu techniki drzew regresyjnych.

Wyróżnienie w zakresie podmiotowym niniejszej publikacji przedsiębiorstw rodzinnych na podstawie kryterium subiektywnego – samouznania przez respondentów firmy za rodzinną, umożliwiło zdiagnozowanie skali biznesu rodzinnego w Polsce ,określenie jego podstawowych charakterystyk ilościowych, a także przeanalizowanie podstawowych zachowań oraz czynników sukcesu.

Komentarze analityczne uzupełniono licznymi wykresami i mapami, które w przystępny sposób ilustrują wyniki przeprowadzonych analiz.

Do góry

Newsletter