Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Budżet jednostki samorządu terytorialnego

Nazwa angielska: Budget of local government

Definicja:

Roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. Uchwalany na rok budżetowy. Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy. Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego w roku budżetowym. Uchwała budżetowa składa się z: 1) budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) załączników. W załącznikach do uchwały budżetowej zamieszcza się: 1) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1, oraz wydatków nimi finansowanych; 3) plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych.


Źródło definicji:
  • ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
    Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.)

Pojęcie podrzędne:

Dziedzina:
Finanse publiczne

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Studiów Makroekonomicznych i Finansów
e-mail:
Do góry

Newsletter