Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Koszt własny sprzedanych produktów

Nazwa angielska: Cost of products sold (goods and services)

Definicja:

Koszt wytworzenia sprzedanych produktów powiększony o koszty sprzedaży i o koszty ogólnego zarządu (dla wersji kalkulacyjnej) lub koszty ogółem pomniejszone o koszt wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów (dla wersji porównawczej).


Źródło definicji:
  • ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
    Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.)
  • Podstawy rachunkowości. Część I
    Autor: Olechowicz Irena
    Miejsce publikacji: "DIFIN" sp. z o.o. Warszawa 1995 r.

Pojęcie nadrzędne:

Dziedzina:
Przedsiębiorstwa niefinansowe

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail:
Do góry

Newsletter