Koszty sprzedanych produktów i towarów
Definicja:
Wartość poniesionych kosztów wytworzenia lub zakupu produktów i towarów, które zostały sprzedane w danym okresie sprawozdawczym. Koszty te obejmują koszt własny sprzedanych produktów (tj. koszty podstawowej działalności operacyjnej pomniejszone o koszty wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów) oraz wartość sprzedanych towarów według cen zakupu lub nabycia.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
W wersji kalkulacyjnej - koszt wytworzenia sprzedanych produktów, koszty sprzedaży (z podatkiem akcyzowym), koszty ogólnego zarządu oraz wartość sprzedanych towarów wg cen zakupu (nabycia); W wersji porównawczej - koszty ogółem pomniejszone o koszt wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów oraz wartość sprzedanych towarów wg cen zakupu (nabycia).
Źródło definicji:
-
Opracowanie własne Głównego Urzędu Statystycznego
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: -
Pojęcie nadrzędne:
Dziedzina:
Przedsiębiorstwa niefinansowe
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail: