Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Innowacja w procesach biznesowych

Nazwa angielska: Business process innovation

Definicja:
Nowy lub ulepszony proces biznesowy dla jednej lub wielu funkcji biznesowych, który różni się znacząco od dotychczasowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa i który został wprowadzony do użytku przez przedsiębiorstwo.

Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Cechą ulepszonej funkcji biznesowej może być większa skuteczność, efektywność wykorzystania zasobów, niezawodność i odporność, przystępność cenowa oraz wygoda i użyteczność dla osób zaangażowanych w procesy biznesowe, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz przedsiębiorstwa. Innowacje w procesach biznesowych są wdrażane w momencie, gdy są wprowadzane do użytku przez przedsiębiorstwo w jego działalności wewnętrznej lub zewnętrznej.

Innowacje w procesach biznesowych obejmują następujące kategorie funkcjonalne:

• wytwarzanie wyrobów i świadczenie usług

• dystrybucja i logistyka

• marketing i sprzedaż

• systemy informacyjne i komunikacyjne

• administracja i zarządzanie

• rozwój produktów i procesów biznesowych.


Źródło definicji:
  • Podręcznik Oslo 2018, czwarta edycja
    Autor: OECD and Eurostat
    Miejsce publikacji: Paryż – Luksemburg

Pojęcie nadrzędne:

Dziedzina:
Nauka, technika, społeczeństwo informacyjne, telekomunikacja

Osoba odpowiedzialna merytorycznie:
Joanna Piotrowska
e-mail:
Zmiany w opisie pojęcia:
Do góry

Newsletter