Menu
Definicja:
Nowy lub ulepszony proces biznesowy dla jednej lub wielu funkcji biznesowych, który różni się znacząco od dotychczasowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa i który został wprowadzony do użytku przez przedsiębiorstwo.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Źródło definicji:
Pojęcie nadrzędne:
Dziedzina:
Nauka i technika
Innowacja w procesach biznesowych
Nazwa angielska:
Business process innovation
Definicja:
Nowy lub ulepszony proces biznesowy dla jednej lub wielu funkcji biznesowych, który różni się znacząco od dotychczasowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa i który został wprowadzony do użytku przez przedsiębiorstwo.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Cechą ulepszonej funkcji biznesowej może być większa skuteczność, efektywność wykorzystania zasobów, niezawodność i odporność, przystępność cenowa oraz wygoda i użyteczność dla osób zaangażowanych w procesy biznesowe, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz przedsiębiorstwa. Innowacje w procesach biznesowych są wdrażane w momencie, gdy są wprowadzane do użytku przez przedsiębiorstwo w jego działalności wewnętrznej lub zewnętrznej.
Innowacje w procesach biznesowych obejmują następujące kategorie funkcjonalne:
• wytwarzanie wyrobów i świadczenie usług
• dystrybucja i logistyka
• marketing i sprzedaż
• systemy informacyjne i komunikacyjne
• administracja i zarządzanie
• rozwój produktów i procesów biznesowych.
Źródło definicji:
-
Podręcznik Oslo 2018, czwarta edycja
Autor: OECD and Eurostat
Miejsce publikacji: Paryż – Luksemburg 2018 r.
Pojęcie nadrzędne:
Dziedzina:
Nauka i technika
Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
Urząd Statystyczny w Szczecinie
e-mail:
Urząd Statystyczny w Szczecinie
e-mail:
Zmiany w opisie pojęcia:
-
Innowacja marketingowa
Opis pojęcia który obowiązywał do: 31.12.2017 -
Innowacja organizacyjna
Opis pojęcia który obowiązywał do: 31.12.2017 -
Innowacja procesowa
Opis pojęcia który obowiązywał do: 31.12.2017