Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto

Nazwa angielska: Gross sales profitability indicator

Definicja:

Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto to relacja wyniku finansowego ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów do przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów.


Źródło definicji:
  • Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych
    Autor: Jachna T., Sierpińska M.
    Miejsce publikacji: PWN, Warszawa 2004 r.
  • Zeszyt metodologiczny. Badania przedsiębiorstw niefinansowych
    Autor: Główny Urząd Statystyczny
    Miejsce publikacji: Warszawa

Dziedzina:
Przedsiębiorstwa niefinansowe

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail:
Zmiany w opisie pojęcia:
Do góry

Newsletter