Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Opłata targowa

Nazwa angielska: Marketplace fee

Definicja:

Opłata pobierana od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej dokonujących sprzedaży na targowiskach. Opłacie podlega sprzedaż na targowiskach i wszelkich innych miejscach, w których jest prowadzona sprzedaż z wyłączeniem sprzedaży w budynkach lub w ich częściach.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek opłaty określane są w uchwale rady gminy, przy czym stawki opłaty nie mogą przekraczać górnej stawki ogłaszanej w obwieszczeniu Ministra Finansów.
Dla opłaty targowej nie ma znaczenia forma własności terenu, na którym prowadzona jest sprzedaż.


Źródło definicji:
  • ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
    Miejsce publikacji: (Dz. U. z 2023 r. poz. 70, z późn. zm.)

Dziedzina:
Działalność handlowa, hotelarska, gastronomiczna i inne wybrane rodzaje działalności usługowych

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Handlu i Usług
e-mail:
Do góry

Newsletter