Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Nazwa angielska: Leading consumer confidence indicator

Definicja:

Obrazuje oczekiwane w najbliższych miesiącach zmiany w tendencjach konsumpcji indywidualnej.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Obliczany jako średnia arytmetyczna sald odpowiedzi dotyczących: ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w okresie najbliższych 12 miesięcy, ocen zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju w okresie najbliższych 12 miesięcy, poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) oraz oszczędzania pieniędzy w okresie najbliższych 12 miesięcy.

Wskaźnik ufności konsumenckiej może przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.


Źródło definicji:
  • Koniunktura konsumencka Tendencje zmian październik 2003 - styczeń 2004
    Autor: Główny Urząd Statystyczny
    Miejsce publikacji: Warszawa 2004 r.

Dziedzina:
Pomoc społeczna i świadczenia społeczne

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
Urząd Statystyczny w Łodzi
e-mail:
Do góry

Newsletter