Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK)
Definicja:
Obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Obliczany jako średnia arytmetyczna sald odpowiedzi dotyczących: ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w okresie ostatnich 12 miesięcy, ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w okresie najbliższych 12 miesięcy, ocen zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju w okresie ostatnich 12 miesięcy, ocen zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju w okresie najbliższych 12 miesięcy oraz ocen obecnego dokonywania ważnych zakupów.
Wskaźnik ufności konsumenckiej może przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.
Źródło definicji:
-
Koniunktura konsumencka Tendencje zmian październik 2003 - styczeń 2004
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: Warszawa 2004 r.
Dziedzina:
Pomoc społeczna i świadczenia społeczne
Urząd Statystyczny w Łodzi
e-mail: