Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Telewizja publiczna

Nazwa angielska: Public television

Definicja:

Telewizja realizująca misję publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Usługi te cechują się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu. Prezentowane są w zakresie informacji, publicystyki, kultury, edukacji i sportu. Telewizję publiczną tworzy spółka "Telewizja Polska Spółka Akcyjna" powołana w celu tworzenia i rozpowszechniania ogólnokrajowych programów I, II i TV Polonia oraz regionalnych programów telewizyjnych.


Źródło definicji:
  • Opracowanie własne Głównego Urzędu Statystycznego
    Autor: Główny Urząd Statystyczny
    Miejsce publikacji: -

Dziedzina:
Kultura

Osoba odpowiedzialna merytorycznie:
Piotr Kalinowski
e-mail:
Do góry

Newsletter