Nowe media
Definicja:
Ogólne określenie wielu różnych form komunikacji elektronicznej, które są możliwe dzięki użyciu technologii komputerowej, wykorzystujących m.in. publikacje elektroniczne na CD-ROM, DVD, telewizję cyfrową i przede wszystkim Internet.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
Do komunikowania się wykorzystuje się komputery stacjonarne i przenośne oraz inne bezprzewodowe urządzenia przenośne. Do nowych mediów zalicza się m.in. strony internetowe, pocztę elektroniczną, społeczności internetowe, reklamę internetową, kioski elektroniczne, aparaty i kamery cyfrowe, integrację cyfrowych danych z telefonu, środowiska wirtualnej rzeczywistości (w tym gry wideo). Termin jest odniesieniem do "starych" form medialnych, takich jak drukowanie gazet i czasopism, będących statyczną reprezentacją tekstu i grafiki. Wystawa z wykorzystaniem nowych mediów to wystawa, do której prezentacji zastosowano nowoczesne metody, czyli nietradycyjne eksponaty, formy i techniki, np. animację komputerową, aranżację przestrzeni (tzw. instalacje), design, wideo itp.
Źródło definicji:
-
Opracowanie własne Głównego Urzędu Statystycznego
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: -
Dziedzina:
Kultura
Urząd Statystyczny w Krakowie
e-mail: