Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Produkty strukturyzowane

Nazwa angielska: Structured product

Definicja:
Stanowią zobowiązanie emitenta w stosunku do inwestora, że w terminie wykupu wypłaci mu (obliczoną według zdefiniowanego algorytmu) kwotę rozliczenia zależną od zmian wskaźnika rynkowego instrumentu bazowego (np. kursu akcji lub waluty, indeksu giełdowego).

Źródło definicji:
  • Rocznik giełdowy
    Autor: Giełda Papierów Wartościowych
    Miejsce publikacji: Giełda Papierów Wartościowych 2014 r.

Dziedzina:
Rynek finansowy

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Studiów Makroekonomicznych i Finansów
e-mail:
Do góry

Newsletter