Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów
Definicja:
Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów obejmują koszt własny sprzedanych produktów (tj. koszty podstawowej działalności operacyjnej pomniejszone o koszty wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów) oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów według cen zakupu lub nabycia.
Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:
W wersji kalkulacyjnej - koszt wytworzenia sprzedanych produktów, koszty sprzedaży (z podatkiem akcyzowym), koszty ogólnego zarządu oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów wg cen zakupu (nabycia); W wersji porównawczej - koszty ogółem pomniejszone o koszt wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów wg cen zakupu (nabycia).
Źródło definicji:
-
Podstawy rachunkowości. Część I
Autor: Olechowicz Irena
Miejsce publikacji: "DIFIN" sp. z o.o. Warszawa 1995 r. -
Zeszyt metodologiczny. Badania przedsiębiorstw niefinansowych
Autor: Główny Urząd Statystyczny
Miejsce publikacji: Warszawa
Pojęcie nadrzędne:
Pojęcie podrzędne:
Dziedzina:
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail: