Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów

Nazwa angielska: Costs of products, goods and materials sold

Definicja:

Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów obejmują koszt własny sprzedanych produktów (tj. koszty podstawowej działalności operacyjnej pomniejszone o koszty wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów) oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów według cen zakupu lub nabycia.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

W wersji kalkulacyjnej - koszt wytworzenia sprzedanych produktów, koszty sprzedaży (z podatkiem akcyzowym), koszty ogólnego zarządu oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów wg cen zakupu (nabycia); W wersji porównawczej - koszty ogółem pomniejszone o koszt wytworzenia świadczeń na własne potrzeby jednostki i skorygowane o zmianę stanu produktów oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów wg cen zakupu (nabycia).


Źródło definicji:
  • Podstawy rachunkowości. Część I
    Autor: Olechowicz Irena
    Miejsce publikacji: "DIFIN" sp. z o.o. Warszawa 1995 r.
  • Zeszyt metodologiczny. Badania przedsiębiorstw niefinansowych
    Autor: Główny Urząd Statystyczny
    Miejsce publikacji: Warszawa

Pojęcie nadrzędne:

Pojęcie podrzędne:

Dziedzina:
Przedsiębiorstwa niefinansowe

Jednostka odpowiedzialna merytorycznie:
GUS – Departament Przedsiębiorstw
e-mail:
Do góry

Newsletter