Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Pojęcia stosowane w statystyce publicznej

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Innowacja produktowa

Nazwa angielska: Product innovation

Definicja:

Wprowadzenie na rynek wyrobu lub usługi, które są nowe lub istotnie ulepszone w zakresie swoich cech lub zastosowań.


Dodatkowe wyjaśnienia metodologiczne:

Zalicza się tu znaczące udoskonalenia pod względem specyfikacji technicznych, komponentów i materiałów, wbudowanego oprogramowania, łatwości obsługi lub innych cech funkcjonalnych. Innowacja produktowa może być wynikiem zastosowania nowej wiedzy lub technologii bądź nowych zastosowań lub kombinacji istniejącej wiedzy i technologii. Innowacje produktowe w zakresie usług polegają na wprowadzeniu znaczących udoskonaleń w sposobie świadczenia usług, na dodaniu nowych funkcji lub cech do istniejących usług lub na wprowadzeniu całkowicie nowych usług.


Źródło definicji:
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji.
    Autor: OECD
    Miejsce publikacji: Warszawa

Pojęcie nadrzędne:

Pojęcie podrzędne:

Dziedzina:
Nauka, technika i społeczeństwo informacyjne

Osoba odpowiedzialna merytorycznie:
Aneta Malesza
e-mail:
Do góry

Newsletter