Kobiety częściej korzystają z serwisów społecznościowych, a mężczyźni częściej przeglądają wiadomości lub czytają artykuły prasowe w Internecie
Nieznacznie mniej kobiet niż mężczyzn korzysta z Internetu co najmniej raz w tygodniu - w 2017 r. w UE regularnie korzystało z sieci 79% kobiet w wieku 16-74 lata, w porównaniu do 82% mężczyzn — zobacz tabelę z danymi dla wszystkich krajów UE).
Analizując cele korzystania z Internetu wśród osób korzystających z tej sieci w ciągu ostatnich 3 miesięcy, można zauważyć pewne różnice między płciami, np: mniejszy odsetek kobiet (70%) niż mężczyzn (75%) czytało wiadomości on-line i korzystało z bankowości internetowej w 2017 r. - odpowiednio 60% i 63%. Niemal tyle samo kobiet i mężczyzn korzystało z poczty elektronicznej - odpowiednio 86% i 87%. Nie było różnic w korzystaniu z Internetu do telefonowania lub wideo-rozmów internetowych ((po 46%) oraz szukania pracy (po 20%).
Z drugiej strony kobiety częściej korzystają z serwisów społecznościowych - 67% w porównaniu do 63% mężczyzn.
Kobiety częściej kupują przez Internet ubrania, a mężczyźni elektronikę
Kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni wykorzystują Internet do robienia zakupów - 66% internautek w 2017 r. kupowało on-line wobec 69% internautów — zobacz tabelę z danymi dla wszystkich krajów UE). Różnią się natomiast nabywane przez nich produkty. Dużo większy odsetek kobiet kupuje przez Internet ubrania - 70% pań dokonujących zakupów, w porównaniu do 58% panów. Odwrotna sytuacja występuje w przypadku zakupów sprzętu elektronicznego (odpowiednio 17% pań i 32% panów) oraz filmów - odpowiednio 24% i 32% kupujących w internecie.
Niewielkie różnice dotyczą kupowania różnego rodzaju artykułów dla domu (45% i 47%), rezerwacji podróży oraz noclegów (53% i 54%). Tyle samo przedstawicieli obu płci kupowało on-line bilety na różne imprezy - po 39%.