Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Zmiana organizacji pracy statystyki publicznej od 13 marca 2020 r. do odwołania

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
17.03.2020

Kierując się troską o zdrowie i bezpieczeństwo interesantów oraz pracowników Głównego Urzędu Statystycznego, uprzejmie informujemy, że w celu zapobiegania potencjalnej możliwości rozprzestrzenia się wirusa SARS-CoV-2 („koronawirusa”), od 13 marca 2020 r. wprowadziliśmy następujące zmiany w organizacji naszej pracy:


Kontakt do sekretariatów departamentów GUS dostępny jest pod adresem: https://bip.stat.gov.pl/organizacja-statystyki-publicznej/glowny-urzad-statystyczny/struktura-organizacyjna-gus/

Zachęcamy w pierwszej kolejności do kontaktu mailowego.


Realizacja badań ankietowych wśród respondentów

Badania ankietowe od 13 marca 2020 r. do odwołania są realizowane przez pracowników statystyki publicznej wyłącznie telefonicznie. Ankieterzy będą kontaktowali się telefonicznie z gospodarstwami domowymi, które zostały wylosowane do wzięcia udziału w badaniu ankietowym.

Uprzejmie prosimy o wyrozumiałość wobec ankieterów kontaktujących się z Państwem w celu przeprowadzenia badania ankietowego i wzięcie udziału w badaniu. W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z badaniem lub w celu weryfikacji ankietera,  prosimy o kontakt telefoniczny z Urzędem Statystycznym działającym, na terenie Państwa województwa. Pełną listę kontaktową zamieściliśmy na stronie: http://form.stat.gov.pl/BadaniaAnkietowe/2020/Kontakt.htm


Organizacja pracy punktów rejestru REGON w Urzędach Statystycznych

Od 25 maja 2020 r. wznawiamy bezpośrednią obsługę klientów w punktach rejestru REGON w wojewódzkich Urzędach Statystycznych. Szczegóły dotyczące godzin otwarcia i numery telefonów do punktów REGON  znajdują się na stronach urzędów wojewódzkich oraz są dostępne na stronie:  https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/kontakt-z-urzedami-statystycznymi-w-sprawie-regon/

Nadal zachęcamy do zdalnego procedowania spraw związanych z wpisami do rejestru REGON. Formularze RG (wymagane przy dokonaniu wpisów w rejestrze REGON, wraz z wymaganą korespondencją) mogą kierować Państwo do Urzędu Statystycznego na terenie województwa emailem lub z pomocą ePUAP. Formularze RG dostępne są na stronie: https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/formularze-regon-papierowe/z urzędem przez:

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego:

W przypadku niezbędnej konieczności bezpośredniej wizyty w punkcie rejestru REGON uprzejmie prosimy o wcześniejsze telefoniczne umówienie się na wizytę  w Urzędzie Statystycznym w Państwa województwie. Dane kontaktowe znajdą Państwo na wyżej wymienionych stronach internetowych Urzędów.

Więcej informacji o rejestrze REGON znajduje się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/


Organizacja pracy Informatorium w GUS

Od 25 maja 2020 r. wznawiamy pracę Informatoriów w Urzędach Statystycznych i GUS. Przywracamy tym samym możliwość bezpośredniego kontaktu klientów z pracownikami statystyki. 

Godziny otwarcia Informatorium w Urzędach Statystycznych są publikowane na stronach urzędów. 

Informatorium GUS będzie otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00.

Nadal zachęcamy zainteresowanych do kontaktu telefonicznego z pracownikami Informatorium pod numerem infolinii statystycznej  +48 22 279 99 99 oraz poprzez:


Organizacja pracy Centralnej Biblioteki Statystycznej

Od 13 marca 2020 r. następuje ograniczenie dostępu do Centralnej Biblioteki Statystycznej im. Stefana Szulca, w tym do Czytelni. W tym okresie (do odwołania) pracownicy Centralnej Biblioteki Statystycznej nie będą kontaktowali się osobiście z klientami zewnętrznymi.

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do korzystania ze zdigitalizowanych zasobów biblioteki, dostępnych na stronie: https://cbs.stat.gov.pl/ oraz do kontaktu korespondencyjnego poprzez:

  • pocztę elektroniczną (adres e-mail: )
  • korespondencję pisemną (adres: Centralna Biblioteka Statystyczna, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa)

Pytania do biblioteki mogą Państwo również kierować telefonicznie na numer telefonu: +48 22 608 33 47.


Organizacja wydarzeń zewnętrznych (tj. spotkania, seminaria, konferencje)

Zaplanowane przez GUS i Urzędy Statystyczne konferencje, seminaria i inne spotkania dla interesariuszy zostały odwołane. O nowych terminach spotkań będziemy informowali Państwa na stronach Urzędów Statystycznych i w Portalu Informacyjnym GUS.


Organizacja współpracy z mediami

Od 12 marca 2020 r. wszystkie briefingi prasowe w GUS zostały czasowo odwołane. Komunikaty i obwieszczenia Prezesa GUS, informacje sygnalne oraz pozostałe informacje statystyczne są publikowane na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego o godzinie 10:00, zgodnie z harmonogramem. Szczegółowe informacje dla mediów zamieszczone są na stronie:  https://stat.gov.pl/dla-mediow/


Realizacja drugiego spisu próbnego przed NSP 2021

Od 1 do 30 kwietnia 2020 r. będzie przeprowadzany w 16 gminach w Polsce drugi spis próbny. W związku z obecną sytuacją w kraju spis próbny będzie realizowany wyłącznie poprzez samospis internetowy i wywiad telefoniczny. Lista gmin objętych spisem próbnym i szczegółowe informacje nt. spisu próbnego publikujemy na stronie: https://spis.gov.pl/spisy-probne/drugi-spis-probny.cshtml

Realizacja Powszechnego Spisu Rolnego 2020

Od 1 września do 30 listopada 2020 r. zaplanowano Powszechny Spis Rolny, obecnie służby statystyki publicznej opracowują scenariusze organizacji spisu rolnego, które będą uzależnione od rozwoju sytuacji w kraju. Ostateczna decyzja o warunkach organizacyjnych spisu rolnego w terminie wynikającym z ustawy o Powszechnym Spisie Rolnym, będzie podjęta przez Centralne Biuro Spisowe. Bieżące informacje o spisie rolnym zamieszczamy na stronie: https://spisrolny.gov.pl/.


Do góry

Newsletter