Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Styczeń 2014 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
24.01.2014

W styczniu 2014 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji obecnej, jak i przyszłej poprawiły się.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 p. proc. i ukształtował się na poziomie -20,2. W największym stopniu poprawiły się oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 6,6 p. proc.), a w nieco mniejszym oceny dotyczące obecnej, jak i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 3,8 i 3,3 p. proc.). W porównaniu do stycznia 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,6 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,8 p. proc. i ukształtował się na poziomie –25,7.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter