Elektroniczna komunikacja z urzędem wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów w jednostkach statystyki (SEOD/EZD)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zainteresowanych statystyka publiczna zapewnia możliwość e-komunikacji z urzędem. Oprócz używanej już powszechnie komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej uruchomiono – zintegrowaną z ePUAP – Elektroniczną Skrzynkę Podawczą. Osoby składające do urzędu zapytanie, wniosek lub skargę, mogą to zrobić poprzez wypełnienie odpowiedniego e-formularza. Po przesłaniu formularza użytkownicy otrzymują Urzędowe Poświadczenie Odbioru, co gwarantuje automatyczne przekazanie sprawy do rozpatrzenia. Uruchomienie systemu eBiuro umożliwiło elektroniczny obieg dokumentów w jednostkach statystyki publicznej. System pozwolił również na wdrożenie elektronicznego zarządzania dokumentacją wewnątrz jednostek, a także na prowadzenie korespondencji między tymi jednostkami w postaci elektronicznej, bez konieczności korzystania z systemów zewnętrznych.